måndag 13 december 2010

Tall

Tallbackens förskola har idag lucia och invigningsfest om jag nu förstod det rätt. :p
Fick förfrågan om jag inte ville göra en tårta till idag som skulle räcka till ca 70 personer. Tyckte det vore en kul utmaning så tackade ja.
Eftersom förskolan heter Tallbacken så tyckte jag det lät kul att göra tårtan just som en tall, om det nu blev just en tall vet jag inte (tycker nog mest den är lik en palm :p) men med mycket så kan det bli en tall iaf. ;)




Jag gjorde det rätt lätt för mig och gjorde stammen av budapestlängder. En delade jag i fyra bitar och la dit på sidorna som avsågade grenar. Själva grenarna är en rulltårtebotten som jag delade i tre delar och la ihop som en tårta med rårörda bär (hallon, jordgubb och blåbär) emellan och sedan täckte jag dom med grön grädde.

Tårtan blev ca 1,40m lång och nästan 1m bred över grenarna skulle jag gissa. Roligt att göra lite större beställningar ibland även fast det är väldigt tidskrävande. =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar