söndag 14 februari 2010

Emils tårta

Min lillebror fyllde år i veckan och då ville han ha en tårta med bilar och så skulle det vara metallickulor på med så då fick jag göra en sådan tårta.



Det är citronbotten som är fylld med hallonmousse och blåbärsmousse (har gjort likadant som med hallonmoussen, bara bytt ut hallonpuré mot blåbär istället).
Jag har spacklat tårtan med grädde och täckt den med marshmallowsfondant. Dekorationerna är gjord i sp.
Vet inte riktigt vad jag gjorde för fel men jag och mmf:en ville inte riktigt samma sak när jag skulle täcka tårtan. För det första så blev det som små gropar i mmf:en när jag kavlade ut den och när jag hade täckt tårtan så började den spricka, bara sådär. Någon som vet vad det kan beror på?
Tårtan blev iaf god att äta. :)

1 kommentar:

  1. Hej Louise kan du baka en Emil tårta till min Emil han tar studenten den 11 juni liksom du förmodar jag " grattis till dig" hör av dig om du vill hjälpa mig Annelie Wallensten Vaggeryd. Mitt telnr 0393-12223 070-690 0826

    SvaraRadera