fredag 5 november 2010

Blondies

Har länge varit sugen att testa på ett recept på jordnöt och vit choklad blondies och idag blev det av. Tycker att de blev riktigt goda, det var väldigt mycket jordnötsmak så gillar man jordnötter är detta ett bra recept.



Jag hade gärna velat ha dessa dubbelt så stora, vet inte om jag hade en för stor form kanske eller om jag inte vispade smöret tillräckligt länge. Får helt enkelt prova någon mer gång. :)





100g smör
150g jordnötssmör
1tsk vaniljpulver
175g farinsocker (jag tyckte nästan det blev för mycket)
1 ägg
75g vit choklad
125g mjöl
1tsk bakpulver


Vispa smöret och jordnötssmöret mjukt och fluffigt. Tillsätt farinsockret, vaniljpulvret och ägget. Vispa först sakta och öka sedan farten. Hacka chokladen i lagom stora bitar, de ska inte smälta helt och hållet, och vänd ner i smeten. Blanda mjölet och bakpulvret och sikta ner det i smeten, vänd ner det. Häll smeten i en form 20x20cm och grädda i 170grader i ca 25-30 min.

1 kommentar:

  1. ja dessa är kanon goda vi gör sånna i vårat fik me :)

    SvaraRadera