tisdag 21 september 2010

Cake pops

Har sett dessa söta saker, så kallade Cake pops, på många bakbloggar nu och har länge funderat att prova på att göra dom men det har liksom aldrig blivit av, förrän idag. :)


Jag gjorde dessa utav en morotskaka som jag gjorde enligt receptet i a piece of cake. Sen smulade jag sönder den med en gaffel och blandade i glasyren så det blev en "smet" utav kakan. Tror dock jag hade lite för mycket glasyr i för den blev rätt lös trots att jag hade den i kylskåpet ett bra tag innan jag rullade små bollar. Fick även frysa in bollarna innan jag doppade dom i smält vit choklad. Men trots det så var dom ändå ätbara. =)




Tyckte dom såg lite tråkiga ut helt vita så hade på lite rivet skal av en lime. Blev lite roligare att titta på. ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar