torsdag 1 juli 2010

Bakdag

I måndags så hade jag en bakdag. Frysen var tom så det var dags att fylla på den igen så det fick bli några olika sorter. :) Har varken orkat eller velat uppdatera bloggen nu i veckan, har varit så fint väder så har varit ute mest hela tiden. Var t.o.m och badade i sjön häromdan och det var faktiskt riktigt varmt, trodde knappt det annars. :P




Provade för första gången att göra nöttoppar. Tycker hasselnötter är väldigt gott så trodde att kakorna skulle vara det med och det var dom. Riktigt goda. Doppade dom i mörk choklad med för ännu godare smak. Hittade också ett recept på havreflarn som jag testade. Mamma köper ibland sånna från affären men jag har aldrig varit särskilt förtjust i dom. Tycker det är någon konstig smak men det kan väl kanske inte bli mycket annat med alla konserveringsämnen som finns i. :P Dessa havreflarn tycker jag däremot är jättegoda.




Min far är väldigt förtjust i dessa kolasnittarna som jag gör enligt Leilas recept så blev att baka en sats med sånna med. Dock får jag vara rätt snabb med att frysa in dom så att det finns några kvar. :P Hehe.
Moccarutor, kokosrutor, kärleksmums ja det finns många namn på dom men jag brukar kalla dom för kärleksmums. =) Blev en plåt med såndana med. Var alldeles för länge sen jag bakade dom.




Några av havreflarnen la jag choklad på under. Blev choklad över efter att jag doppat nöttopparna och ville inte slänga den. :P




Fick användning av mitt fina trevåningsfat från Jellybean som jag fick i studentpresent. :D

2 kommentarer:

  1. Moccarutor!!!! Fan Louise dom är ju helt jävla otroligt goda!!! Du måste säga till innan du bakar sånt gott så man kan dra ihop lite folk och åka till skilligaryd!!

    Dessutom saknar många "Baka med Louise"!!! Ändring väntas!

    SvaraRadera
  2. HAHA.. :P Den kommer nog så småningom. :D

    SvaraRadera